Lewicowy portal codziennych informacji i opinii

187 świeczek na 1 marca. Tyle dzieci zamordowali „wyklęci”

Odstęp wiersza+- ARozmiar czcionki+- Drukuj ten artykuł
187 świeczek na 1 marca. Tyle dzieci zamordowali „wyklęci”

Pamiętajmy o ponad pięciu tysiącach cywili – mężczyznach, kobietach i dzieciach – bestialsko zamordowanych przez tzw. żołnierzy wyklętych, którzy będą fetowani przez kilka najbliższych dni.

Sabinka Mozolewska miała 6 lat. Została zamordowana w lutym 1947 roku przez oddział Narodowego Zjednoczenia Wojskowego dowodzony przez Henryka Gawkowskiego, ps. „Rola”. Zabici zostali też jej najbliżsi. Ci sami ludzie pozbawili życia 9 – letnią Wiesię Myślińską i jej rodzinę.

29 listopada 1945 r. oddział Franciszka Olszówki, ps. „Otto”, zamordował 7-osobową żydowską rodzinę Kohnów, w tym małe dzieci. Łącznie banda „Otta” zabiła 71 osób – z czego aż 41 to były osoby cywilne.

6 czerwca 1945 r. oddział PAS – NSZ pod dowództwem “Szarego” dokonał we wsi Wierzchowiny masakry ukraińskiej ludności cywilnej (na zdjęciu). „Wyklęci” zamordowali 194 osób, w tym 65 dzieci poniżej 11 roku życia. Najmłodsza ofiara miała dwa tygodnie.

22 maja 1945 r. oddział por. Zygmunta Błażejewicza, ps. „Zygmunt” (podwładnego Zygmunta Szendzielarza, ps. „Łupaszko”) dokonał pacyfikacji prawosławnej wsi Potoka. Akcja nosiła znamiona czystki etnicznej. Śmiertelnymi ofiarami spalenia osady były m.in. małe dzieci  Marii Gierasimczuk: Gienia, Nina i Władzio.

Historycy szacują, że tzw. żołnierze wyklęci zamordowali 187 dzieci poniżej 14 roku życia. Liczba zabitych z ich rąk cywilów przekracza 5 tysięcy.

W wyniku największej manipulacji historycznej III RP w najbliższych dniach sprawcy tych zbrodni będą fetowani podczas akademii, odczytów, rekonstrukcji czy imprez sportowych.

1 marca, w tzw. Narodowym Dniu Żołnierzy Wyklętych, przywróćmy pamięć o niewinnych i bezbronnych ofiarach podziemia zbrojnego. Zapalmy świeczkę Sabince, Nince, Gieniowi, Wiesi i innym pomordowanym dzieciom!

W najbliższych dniach w portalu Trybuna.eu opublikujemy serię artykułów poświęconych tzw. żołnierzom wyklętym. Zachęcamy do lektury. 

Na zdjęciu dzieci – ofiary mordu dokonanego przez tzw. żołnierzy wyklętych w Wierzchowinach w 1945 r.:

wierzchowiny1

Więcej o zbrodni w Wierzchowinach: https://zolnierzeprzekleci.wordpress.com/zrodla-do-wierzchowin/

Więcej o zbrodniach Olszówki „Otta”: http://www.tygodnikprzeglad.pl/komu-chcecie-stawiac-pomniki/

Więcej o spaleniu wsi Potoka: http://www.przegladprawoslawny.pl/articles.php?id_n=2093&id=2

 

 

 

 

Przejdź i podziel się z innymi:
Wyślij email do tego postu

265 komentarze/y

  1. forrzaad 00:01, Lut 16, 2017

    portal lewicy…..przez dekady oszukiwaliście ludzi, odnośnie historii….Katyń Naziści (poprawnie politycznie) Polacy którzy przeciwstawili się komunistą-bandyci….ale Wałęsa autorytet? oni stracili życie…..a bolek dostał nobel za rozbicie komuny w europie……komuny która upadała :)

    Odpowiedz do tego komentarza
  2. Aga 10:23, Lut 10, 2017

    A ile dzieci pomordowali ukraińcy ,heroje UPA na Kresach i wschodnich województwach, ile dzieci zamordowano w komunistycznych obozach i po wojnie? O takich bestiach jak Morel zapomnieliście? Świeczek by wam lewackie oszołomy zabrakło.

    Odpowiedz do tego komentarza
  3. Dzery 23:21, Lut 03, 2017

    Jeszcze żyją naoczni świadkowi tych ochydnych zbrodni i niektórzy zbrodniarze.Dlaczego IPN milczy i udaje że coś takiego nie było jak Rosjanie w sprawie Katynia Precz z IPN.zakłaamcami polskiej historii

    Odpowiedz do tego komentarza
    • Pallasch 13:37, Lut 04, 2017

      jezeli zyja, to dlaczego milcza?
      dlaczego nie robia nic zeby bylo glosno?
      musze przyznac, ze o ich mordach slysze dopiero teraz!
      jak dlugo jeszcze bedzie cisza? przeciez tamte ofiary zaluguja na uwage!!

      Odpowiedz do tego komentarza
  4. LadySvelge 18:14, Lut 03, 2017

    Warto pamiętać o ofiarach tych osób. Nie róbmy z nich aniołki. Zdeprawowani wojną, kulą w karabinie, panowie życia i śmierci, prości ludzie nie mieli gdzie iść. Mądry uciekł za granicę, ten co został w Polsce nie miał innego sensu życia, życia które latami miało cenę kulki

    Odpowiedz do tego komentarza
  5. staho 10:52, Lut 03, 2017

    Takie są skutki prób utrwalania komiksowego i jednostronnego widzenia historii. Propagowanie pojęcia”żołnierze wyklęci”, które wrzuca do jednego wora bohaterów i pospolitych zbrodniarzy po to, żeby posługiwać się historią jak pałką na przeciwników politycznych.

    Odpowiedz do tego komentarza
  6. PRL 10:43, Lut 03, 2017

    Lewicowy kłamliwy portal.
    Kłamstwa macie we krwi od 1945 roku i na tym budowaliście kłamliwy PRL !!!

    Odpowiedz do tego komentarza
  7. gilom 10:07, Lut 03, 2017

    bzdury i tyle …zwykla sciema ..kazdy wie ze tak nie bylo

    Odpowiedz do tego komentarza
  8. gilom 10:06, Lut 03, 2017

    co za klamliwe dno …KLAMSTWO ZRESZTA KAZDY WIE ZE TEGO ….

    Odpowiedz do tego komentarza
  9. Artur Hampel 01:30, Lut 03, 2017

    Wczytałem się w komentarze pod artykułem. Hmm…, kolejna gównoburza w naszym krajowym grajdołku.
    Zbrodnie wojenne należy nazwać zbrodniami wojennymi, bez dwóch zdań. Winnych nie da się już skazać, ale można zdegradować, o ile dokumenty będą na tyle mocne, by można tego dokonać.
    Daleki natomiast jestem od stygmatyzacji całych sił zbrojnych walczących po przejęciu władzy żyrowanej przez Moskwę.
    Liczba żołnierzy tzw. niezłomnych (wyklętych) jest znacznie większa niż udział konkretnych żołnierzy w tragicznych wydarzeniach ze znamionami zbrodni wojennej.

    Przeginanie pały w jedną, czy w drugą stronę niczego dobrego nie sprawi. Co najwyżej wywoła kolejną polsko-polską awanturę, która zatruje umysły Polaków.

    Nie zapominajmy też, jak byli traktowani ci żołnierze przez ówczesne władze z nadania Stalina. W jaki sposób skazywani, zabijani i grzebani. Co się działo z ludźmi, którzy im pomagali. I nie mówię tutaj o grupie kilkudziesięciu, czy nawet kilkuset żołnierzy, ale o formacji znacznie większej, której żołnierze w skali ogólnej zyskali miano żołnierzy wyklętych.

    Ufundowaliśmy muzeum Żydom, a naszym żołnierzom nie wypada? Szkoda pieniędzy?

    Zamiast skakać sobie do gardeł i przekrzykiwac się w racjach, które na dzień dzisiejszy są niemal nie do zweryfikowania, to proponuję działać na rzecz prawdy historycznej i prócz prezentowania bohaterskiej postawy żołnierzy domagać się przedstawienia również części haniebnej.
    Pokaże to zwiedzającym nie tylko historyczną prawdę, ale powinno tez wzbudzić głębokie refleksje nad tragizmem wojny. Refleksje nad tym, jak człowiek jest skłonny się odczłowieczyć, gdy bierze udział w wojnie. To przynajmniej będzie niosło jakieś przesłanie edukacyjne, bez zbędnego i przerośniętego gloryfikowania a jednocześnie wskaże na znaczną większość tychże żołnierzy, jako niezłomnych w walce o niepodległość ojczyzny.

    Odpowiedz do tego komentarza
  10. StasNowak 00:46, Lut 03, 2017

    Pytanie zasadnicze , rozmawiając o tamtych czasach mamy się kierować poprawnością polityczną czy faktami historycznymi ?

    Odpowiedz do tego komentarza
  11. blazej 09:58, Lut 02, 2017

    lewicowe ścierwa nie macie prawa obrażać Polskich bohaterów , którzy walczyli o wolność , zabijali żydów -konfidentów ,którzy współpracowali z SB i UB , którzy to żydzi niszczyli POLSKOŚĆ , skazywali Polaków na smierć , jak brat psa michnika , podłe lewackie ścierwa

    Odpowiedz do tego komentarza
  12. Patriota-ale myślący 01:05, Lut 02, 2017

    Teraz tez mamy „niezłomnych”…np Bartka Misiewicza.
    A ojciec Jarka za swoją „niezłomność” dostał w nagrodę wille na Żoliborzu :))

    Odpowiedz do tego komentarza
  13. Bogusław Surmacz 22:52, Lut 01, 2017

    Oczekuję, że z taką samą dokładnością i starannie opiszecie prawdziwych bandytów z Gwardii Ludowej i ich zbójeckie dokonania. Opublikujcie też zdjęcia z rzezi wołyńskiej. Rzezi ! Tam ofiary dzieci liczy się w tysiącach !

    Odpowiedz do tego komentarza
  14. Ivy 20:58, Lut 01, 2017

    Czytam i nie wierze, bohaterowie czy mordercy a moze mordercy a nie bohaterowie? Czy ktos wzial pod uwage to ze zadna wojna nie jest dobra i w zaden sposob nie mozna jej tlumaczyc? Wojny sie toczy bo to paliwo do rozwoju cywilizacyjnego, spojrzcie na dzisiejszy swiat. Niedlugo 50% procent planety bedzie zamieszanych w wojny, wojenki i inne konflikty, gwalty, ludobojstwo, grabieze i mozna byloby tak wymieniac w nieskonczonosc!!! Kto jest dobry a kto zly????

    Odpowiedz do tego komentarza
  15. mariusz 17:42, Lut 01, 2017

    Jestem przerażony jakie jest odmóżdżenie narodu . Dziwie się ,że co ,niektórzy z takim intelektem nauczyli się pisać ??? Oglądałem kiedyś „matura to bzdura’ pomyślałem to tylko kilku idiotów zapytanych na ulicy. A tu czytam komentarze ludzi bez przymusu chwalących się swoją głupotą SZOK !!!
    Podajcie publikacje na których opieracie swe sądy i opinie . Jak wam nie wstyd być Polakami.

    Odpowiedz do tego komentarza
    • mirek 22:49, Lut 01, 2017

      Ty się wstydzisz ?

      Odpowiedz do tego komentarza
    • mariusz 21:26, Lut 05, 2017

      Jakie są fakty ??? , podajcie materiały źródłowe , autorów na jakich się powołujecie i wtedy mogę z wami jełopy czerwone dyskutować . Chwała Bohaterom !!! Biedoto umysłowa , dla was to pewnie Konstanty Rokossowski czy Karol Świerczewski to герой

      Odpowiedz do tego komentarza
  16. Michal 17:02, Lut 01, 2017

    Postów politycznych z zasady nie komentuje, ale te zaklamujace naszą  historię muszę, to mój obowiązek. Na początek trochę statystyki. Liczba żołnierzy niezłomnych to według różnych źródeł 120 do 150 tys. zrzeszonych w kilku organizacjach. Trudno oczekiwać żeby nie znalazło się tam kilku zwyrodnialców ( zwłaszcza po okrucieństwach wojennych ), pospolitych przestępców a przede wszystkim konfidentów odpowiadających w większości za opisywane przypadki morderstw rozbojów i grabierzy. Najistotniejsze jest jednak to ze osoby przytoczone w artykule (Bury, łupaszka … .) jednostki takie zgodnie z rozkazami dowództwa Wojska Polskiego ( nie ludowego )oraz własnymi przekonaniami stanowczo eliminowały.
    PAMIĘTAJMY O PROPORCJACH !!! Odsetek tych bandytów w szeregach ŻN był mniejszy niż obronie w szeregach wojska. Sytuacja po odejściu nazistów i wkroczeniu Sowietów była bardzo sprzyjająca konfidentom.
    NIE WPISUJMY SIĘ W RETORYKA WYRWANE ŻYWCEM Z NAJCZARNIEJSZYCH CZASÓW PRL i nie łączy tych zdarzeń z ludźmi honoru. PRL miał 50 lat na FASZOWANIE historii. Posiadał  do tego odpowiednie środki w postacie wy uczonych politycznie profesorów historii, świadków preparowanych na Rakowieckiej, wydawnictwa, gazety, tv, radio a przede wszystkim SZKOŁA.
    Nie byliśmy świadkami tych tragicznych zdarzeń i opinie własne możemy wydawać na podstawie źródeł historycznych. Pytanie komu wierzyć, ludziom których egzystencja opierała się na kłamstwie czy ludziom którzy dla prawdy oddali to ci mieli najcenniejsze ….

    Odpowiedz do tego komentarza
    • Czcibora 18:19, Lut 01, 2017

      No tak… ale jak ktoś przyjmie tę samą retorykę do uchodźców to jest w błędzie ?

      Odpowiedz do tego komentarza
    • Ewelina 19:54, Lut 01, 2017

      Skąd czerpiesz swoją wiedzę? Zapewne z książek. Ja o wwykętych wiem od swiadka tamtych czasów i nie jest to nic pozytywnego. Zabójcy- to dobre okresleni.

      Odpowiedz do tego komentarza
    • JerzyK 01:47, Lut 02, 2017

      Dzieki kolego lepiej bym tego nie ujął. Krew mi do głowy uderza jak czytam te bolszewickie brednie.
      Pozdrawiam

      Odpowiedz do tego komentarza
    • Grabon 10:04, Lut 02, 2017

      Tiaaa… Fajny apel: „NIE WPISUJMY SIĘ W RETORYKA WYRWANE ŻYWCEM Z NAJCZARNIEJSZYCH CZASÓW PRL i nie łączy tych zdarzeń z ludźmi honoru.” A może tak rządzący wzięli by sobie do serca ten apel i desubekizując społeczeństwo wyłączyli z tego niesłusznie objętych tą ustawą, np. rodziny tych którzy zginęli w ostatnich latach łapiąc przestępców, itp. A co do „wyklętych”, wielu ludzi jeszcze żyje i mogą powiedzieć o „wyklętych” jacy to byli „bojownicy” o Wolną Polskę. I nie są to ludzie którzy należeli do jakichkolwiek partii. Ludzie, którzy na własnej skórze doświadczyli wyników działania „wyklętych”. Ci ludzie mają własną wiedzę i nie muszą korzystać z jakichkolwiek źródeł historycznych.

      Odpowiedz do tego komentarza
    • mela 23:03, Lut 02, 2017

      Znam z opowieści przyjaciół mieszkających na południu Polski i ich żyjących rodziców historie o morderstwach tychże wyklętych. O podłościach tych wyklętych i ich pomysłach na zadawanie śmierci. Masz zryty czymś mózg , nic nie wiesz i ich wyczynach więc się tu nie produkuj zakłamany człowieku, może wyklęty.

      Odpowiedz do tego komentarza
  17. tomasz 15:33, Lut 01, 2017

    Chciałbym zapytać o jakieś szczegóły tych akcji, ponieważ podanie suchych faktów niczego nie dowodzi ani do niczego nie prowadzi. Kto te akcje organizował? Kto dowodził? Dlaczego do nich doszło? Kto był przeciwnikiem?

    Jeśli napiszę „Polscy żołnierze mordowali Niemców w miejscowości X” to być może jest to fakt. Ale jeśli napiszę, że mordowali SSmanów i ich rodziny w odwecie za rzeź na mieszkańcach sąsiedniej wsi, to już rzuca inne światło na całą sprawę. Co więcej, te dzieci mogły zginąć „przypadkowo”, np. 6 latka wybiegła przed dom, gdzie akurat wybuchł granat.
    „Dziennikarstwo” na poziomie ameby…

    Odpowiedz do tego komentarza
    • Historyk 19:00, Lut 01, 2017

      Ciekawy jestem jakby twoje dziecko zamordowali AK owcy czy też byś mówił to samo czyli etam mały przypadek przy wybuchu granatu , dziennikarstwo na poziomie ameby . Popatrz człowieku sprawiedliwie na fakty i na obiektywną prawdę a nie na zakłamaną chistorię

      Odpowiedz do tego komentarza
  18. NIEPOPRAWNIE POLITYCZNIE 14:43, Lut 01, 2017

    Jestem i tak delikatny w moim komentarzu!!! Do autora/autorów tego i następnych tekstów, zacznijcie je drukować na papierze toaletowym i rozsyłajcie po redakcjach Gazety Wyborczej, Newsweeka i innego rodzaju szmatławców, zaprzyjaźnionej z waszymi poglądami TVN24, Superstacji, tam znajdziecie na pewno poklask i klakę, bo tą jesteście w stanie sobie zamówić! (jeszcze) Zakłamywanie historii w Polsce trwa od 1945 roku i w tym byliście dobrzy: KOMUNIŚCI, POSTKOMUNIŚCI a teraz WASI POTOMKOWIE. Czytając komentarze tych których wyżej wymieniłem, to mogę stwierdzić, NIC konstruktywnego poza: jadem, wściekłością, obelgami, zaprzaństwem itd., wiedźcie jedno KOMUNA NIE WRÓCI Skoro piszecie o pamięci, TO PAMIĘTAJCIE RÓWNIEŻ O TYCH KTÓRYCH ZAMORDOWALI CI Z UB I SB I TO W CZASACH JUŻ POWOJENNYCH!!!

    Odpowiedz do tego komentarza
    • MMK 22:13, Lut 01, 2017

      Cóż,wspaniały komentarz poprawnego obecnie patrioty.Zero faktów 100 % obelg i oskarżeń.Co do komuny,to właśnie wróciła.Obecny rząd i naczelnik tak samo szanują obowiązujące prawo jak kiedyś komuniści.Ich telewizja sączy podobną propagandę,jak za czasów komuny.I tak jak kiedyś nie można było głośno powiedzieć,kto był odpowiedzialny za Katyń,tak teraz każdy,kto powie,jak naprawdę wyglądały działania żołnierzy wyklętych,jest wyzywany od komunistów.Są jeszcze ludzie,którzy pamiętają strach,kiedy oddziały żołnierzy wyklętych wpadały do wiosek po żywność.Jeśli się nie oddało tego,co było w domu,można było zginąć.Oczywiście,nie wszyscy tacy byli,ale gloryfikowanie wszystkich żołnierzy wyklętych jest błędem.

      Odpowiedz do tego komentarza
  19. Patriota 12:01, Lut 01, 2017

    Wiem że większość z was to dzieci i wnuki ubeków którzy mordowali niezłomnych. Wiem że próbujecie fałszować historię ale dzięki rządom pisu kończy się wasza komunistyczna egzystencja. Wiem, że Ciężko jest żyć z myślą że mordowaliście bohaterów wy rosyjskie pachołki. Wasz czas mija wiecznych kłamstw i wymuszeń. Obrońcy dzieci się znaleźli a jak Warszawskie dzieci ginęły w powstaniu to wtedy wam tych dzieci nie było szkoda moskiewskie gnidy! Staliście bezczynnie pod Warszawą wiedząc że Niemcy rozstrzeliwują całą ludność. Hipokryci

    Odpowiedz do tego komentarza
    • ANTYPIS 13:58, Lut 01, 2017

      pie!@#$lnij się buraku w łeb a potem pisz

      Odpowiedz do tego komentarza
    • baca 14:13, Lut 01, 2017

      Z relacji tamtego pokolenia wynika ci partyzanci grabili siali terror pośród cywilów. Czy walczyli o kraj i o lepsze życie? Moze tak ale była przemoc były tortury zabójstwa. Mam pytanie czy zamordowanie cywilnej osoby, która nie zgadzała sie z ich poglądami i działaniem można usprawiedliwić?

      Odpowiedz do tego komentarza
    • Piotr 14:25, Lut 01, 2017

      Nie zapomnij tylko dodać że często NKWD przebierało się za partyzantów i rabowali ludzi przeważnie na wsiach z terenów odzyskanych . znam przypadki nawet na naszym terenie z opowiadań rodziców i ich znajomych ,
      Popytaj Taty a napewno ci wiele na ten temat opowie . Byli tez szabrownicy co to podszywali się pod partyzantów i okradali gospodarstwa na ziemiach „odzyskanych ”
      Taka propaganda jaką uprawiasz stawia na piedestale oprawców UB i NKWD którzy mordowali tysiącami patriotów Polskich

      Odpowiedz do tego komentarza
    • Danuta 23:49, Lut 01, 2017

      Staram się trzymać nerwy na wodzy, ale nie zniosę obelg tylko dlatego, że mam nieco odmienne poglądy od tych, które są obecnie wymagane aby nazywać się „patriotą”. Trochę umiaru…nikomu nie zaszkodzi, nawet tym, którzy są obecnie po „jedynej słusznej stronie”

      Odpowiedz do tego komentarza
  20. Anna 11:58, Lut 01, 2017

    Jak Wam nie wstyd wypisywac takie bzdury?

    Odpowiedz do tego komentarza
  21. Drulek 10:43, Lut 01, 2017

    Redakcja zapomniała dodać, że UB-owcy oraz KBW przebierali się się za żołnierzy niezłomnych i mordowali Polaków. Panowie z UB i KBW, niekorzystne dla niezłomnych zeznania od ludności cywilnej, wymuszali groźbą więzienia i stryczka.Czerwoni koniecznie chcieli skłócić naród i broniących go niezłomnych żołnierzy. Czerwoni zawsze byli i są zdolni do najgorszych matactw, kłamstw i morderstw w imię czerwonej racji.

    Odpowiedz do tego komentarza
  22. sMoritz 07:52, Lut 01, 2017

    Kto jest autorem tego tekstu? Nie raczył podpisać się.

    Odpowiedz do tego komentarza
  23. albeo 21:35, Sty 31, 2017

    jeszcze nikt z żyjących w tamtych czasach ludzi, z którymi miałem okazję rozmawiać w ciągu ostatnich lat dobrego słowa o wyklętych nie potrafił powiedzieć. Znano ich głównie z grabieży i napadów…

    Odpowiedz do tego komentarza
    • Drulek 10:49, Lut 01, 2017

      A ja osobiście znam. Również takich co przeżyli dzięki niezłomnym. Zostali odbici z ubeckiego więzienia. Inni uwolnieni z transportu MO. Za co byli więzieni? Za przynależność do stronnictwa Mikołajczyka i dlatego że zgłosili fałszerstwo wyborów. Dopiero po 50 latach opowiedzieli i opisali swoje uratowanie. Znam wielu starszych ludzi co przeżyli dzięki niezłomnym.

      Odpowiedz do tego komentarza
      • Iza 13:44, Lut 01, 2017

        I to znaczy, że innych nie mordowali? Otóż – nie znaczy. Bo oni uznali się za tych, którzy mają prawo rozdawać życie i śmierć wśród cywilów. „Ten mi się podoba, więc go uratuję, a ten mi się nie podoba, więc zabiję jego, jego rodziców, żonę i dzieci”. Tak to wyglądało. Ani zupełnie czarno, ani zupełnie biało – jak to w życiu. Robienie z desperatów „bohaterów bez skazy” to plucie w twarz rodzinom pomordowanych – choć może i cieszy rodziny tych uratowanych…

        Odpowiedz do tego komentarza
        • Historyk 21:30, Lut 01, 2017

          Może i zrobili dużo dobrego,ale jako żołnierze honoru dlaczego w tak bestialski sposób postępowali z bezbronnymi cywiami,kobietami,dziećmi,co im dało prawo do tego? Znam relacje naocznych świadków,to byly dla.nich czasy gorsze niż za niemieckiego okupanta.Polecam książkę Pawła Rokickiego „Glinciszki i Dubinki”

          Odpowiedz do tego komentarza
    • jawar07 21:13, Lut 02, 2017

      Moja mama ,która ma 88 lat też o nich nic dobrego nie może powiedzieć-strach jeden wielki strach,a jej ulubiona nauczycielka została zamordowana i do dziś nikt nie gdzie jej zwłoki leżą.

      Odpowiedz do tego komentarza
  24. grazka 18:22, Sty 31, 2017

    moze warto podac powód to był był to odwet za mord na Wołyniu tam UONa wymordowała w bestialski spósób tyssiace cywilów całe wsie w sposób bestialski

    Odpowiedz do tego komentarza
    • Agata Róża 19:16, Sty 31, 2017

      Czy to usprawiedliwia cokolwiek? To znaczy tylko, ze tak zwani „żołnierze wyklęci” są takimi samymi bestiami jak banderowcy.

      Odpowiedz do tego komentarza
      • szymikon 21:41, Sty 31, 2017

        No ale chyba musi być jakieś wyrównanie rachunków i sprawiedliwość! Chwała żołnierzom wyklętym za to co robili. Już lepiej się czuję gdy dowiaduję się o takich wydarzeniach.

        Odpowiedz do tego komentarza
    • eve 22:52, Sty 31, 2017

      A jakie to ma znaczenie? Odwet na 6cio letniej dziewczynce? Na noworodku?

      Odpowiedz do tego komentarza
    • Staszek 23:12, Sty 31, 2017

      zgadzam się w pełni z Panią – oddzielenie tła historycznego od sprawy ofiar czystek jest manipulacją, bo ukazując tylko jedną stronę medalu to dla osób niezorientowanych w temacie, zbrodnia wydaje się bezsensowną zbrodnią, a nie odwetem.

      Odpowiedz do tego komentarza
    • TM 23:58, Sty 31, 2017

      grazka , otto nie działał na wołyniu , lecz na pograniczu województwa opolskiego , wielkopolskiego oraz dolnośląskiego :( niestety

      Odpowiedz do tego komentarza
    • Krzybad 00:24, Lut 01, 2017

      Czy odpowiedzią na agresję ma być agresja ???? W ten sposób łatwo powybijać połowę ludzkości.

      Odpowiedz do tego komentarza
    • Tubus 00:49, Lut 01, 2017

      Odwet to jest na tych co pomordowali a nie na bezbronnych – to jest zwykła rzeź a nie powód do chwały

      Odpowiedz do tego komentarza
      • szymikon 08:18, Lut 01, 2017

        Tubus – otóż nie. Ludzie w odwecie atakują niekoniecznie winowajców, ale też osoby związane z winowajcami, ale niezwiązane z winą. Podobnie Niemcy we wrześniu 1939 roku urządzili masowe rozstrzeliwania osób cywilnych w pewnym mieście w odwecie za ostrzeliwanie Wehrmachtu przez wycofujące się oddziały polskie.

        Odpowiedz do tego komentarza
        • peter 11:41, Lut 01, 2017

          Czyli zrownuje pan działania hitlerowców i tzw.”wykletych”.Usprawiedliwiajac jednych,usprawiedliwia pan drugich.A co z chrześcijańskim miłosierdziem?Wykleci strzelali za brak krzyża na ścianie. Chrystus zabrania się mścić.

          Odpowiedz do tego komentarza
    • Kacor 01:26, Lut 01, 2017

      Odwet na ludziach kompletnie niezwiazanych z mordem na Wołyniu?

      Odpowiedz do tego komentarza
    • OJCIEC 04:55, Lut 01, 2017

      Tak i tak jest to straszne nawet jeśli był to odwet to niczego nie tłumaczy. Zabijać w ramach zemsty kobiety i dzieci.?? 😱. Powinniśmy jedynie wyciągnąć wnioski na przyszłość aby nigdy więcej nie wydażyło się coś takiego.

      Odpowiedz do tego komentarza
      • szymikon 08:21, Lut 01, 2017

        takie zbrodnie na ludności wroga są właśnie po to, aby w przyszłości nigdy się to już nie wydarzyło. Trzeba było to robić w czasie wojny, jako środek zapobiegawczy, żeby Upowcy nie urządzali czystek na Wołyniu, bo to by groziło im tym, że Polacy zemszczą się na ukraińskiej ludności cywilnej. Oko za oko!

        Odpowiedz do tego komentarza
      • Bolo 13:56, Lut 02, 2017

        A zabijać w ramach zemsty mężczyzn to już można? Co to za dyskryminacja?

        Odpowiedz do tego komentarza
    • Kamila 06:03, Lut 01, 2017

      W odwecie morduje się 2 tygodniowe dziecko?

      Odpowiedz do tego komentarza
    • Stach 14:09, Lut 01, 2017

      Fajnie. W ramach odwetu mordować dzieci. Czym wyklęci różnili się od hitlerowców i UPA.
      Ja różnicy nie widzę.

      Odpowiedz do tego komentarza
  25. Maks 19:35, Sty 05, 2017

    Kolejna bezczelna lewacka manipulacja.

    Odpowiedz do tego komentarza
    • ewamaria 19:22, Sty 31, 2017

      Ty bezczelny ignorancie. Weź się doucz pakłonniku morderców, Ci, którzy dzieci i cywilów mordują, ludźmi nie są, a co dopiero mianem żołnierzy ich określać.Tak na Wołyniu, jak i WYKLĘCI. Jaka idea każe dzieci mordować? Kto mordercom hołd oddaje jest winny zbrodni jak i oni.

      Odpowiedz do tego komentarza
      • jaO 19:53, Sty 31, 2017

        ot i swołocz się odezwała… pewnie banderoska lub kgbowska :-( …doucz się polskiego ty pakłonniku

        Odpowiedz do tego komentarza
      • szymikon 21:45, Sty 31, 2017

        A ja słyszałem że dzieci ukraińskie i kobiety też uczestniczyły w zbrodniach na Polakach i ludność ukraińska pomagała Upowcom. Więc powinniśmy się cieszyć, że nasi Wyklęci zrobili jakieś akty zemsty na Ukraińcach. Należało im się. Brawo Wyklęci!

        Odpowiedz do tego komentarza
        • Pa Ma 10:53, Lut 01, 2017

          „Słyszałem”? Słyszeć, a przestudiować źródła to jest różnica. Niestety poza walką z komunistami takie rzeczy się zdarzały i to jest udokumentowane. Z Kurasia „Ognia” też zrobiono bohatera, a był zwykłym rozbójnikiem nękającym polskich i słowackich górali na podhalu i w Gorcach, Żydów wracających z niewoli oraz oficjalnych partyzantów antykomunistycznego podziemia. Wystarczyło tylko to, że uciekł ubecji z więzienia i już stał się bohaterem. Wszystko ma swoje ciemne i jasne strony. Cały szkopuł polega na tym, żeby nie trzymać się tylko jednego ale brać wszystko pod uwagę.

          Odpowiedz do tego komentarza
        • Gosia 21:53, Lut 01, 2017

          to rozumiem,że gdyby twój sąsiad zrobił komuś krzywdę, to można przyjść i w odwecie rozjebać ci łeb? No w końcu byłbyś związany z winowajcą w jakiś sposób, przecież jesteście tej samej narodowości i na jednej ulicy mieszkacie. Debil z ciebie.

          Odpowiedz do tego komentarza
  26. study 01:38, Paź 25, 2016

    200tys. świeczek 22lipca- tylu Polaków minimalnie zostało zamordowanych na Kresach Wschodnich II RP przez OUN i UPA.

    Odpowiedz do tego komentarza
  27. Jam ci to 10:05, Wrz 13, 2016

    co za żenada. najlepiej zdyskredytować naszych Bohaterów wrzucając wszystkich do jednego wora bez choćby rzucenia okiem na genezę. Przytoczyć trzy przykłady i rzucić ocenę. a najbardziej mi się podoba zdjęcie polskich dzieci zamordowanych przez banderowców, gdzie przecież ludzie przytaczanego np. „Szarego” takie właśnie obrazy działań Ukraińców widzieli. „W oddziale Szarego ok. 1/3 stanowili byli żołnierze 27 Wołyńskiej Dywizji AK, których bliscy padli ofiarą rzezi wołyńskiej i którzy brali udział w polskich akcjach odwetowych na Wołyniu”

    Odpowiedz do tego komentarza
    • Djslivo 16:46, Sty 31, 2017

      Dziś użalacie się jak ktos karpia niesie na wigilię w reklamówce. A takiego skurwysyna co dziecko zabił i to nie jedno odznaczacie pośmiertnie!? Sami psychopaci!!!!

      Odpowiedz do tego komentarza
    • Piotr 17:20, Sty 31, 2017

      Sami dyskredytujecie Bohaterów żyjący i tych co nie dawno odeszli

      Odpowiedz do tego komentarza
    • kraaaa 19:05, Sty 31, 2017

      A co to za bohater co mści się na bezbronnych ? Ja mam w głębokim poważaniu takiego bohatera ! Ale widzę, że obecnie to większość jest boCHaterami jak to budyń pisał ( CH) . Bandyci bohaterami, tępe kibole patriotami ! Co kłamczyński i don tadeo zrobili z POLSKI ! Rynsztok !

      Odpowiedz do tego komentarza
      • zet 19:19, Sty 31, 2017

        masz rację , odwet nie sięgnął winnych i przestał być odwetem a stał się zbrodnią . Hańbą jest gloryfikowanie zbrodniarzy . Ty to wiesz , ja to wiem … a ci , którzy nadają ton polityce – udają że jest inaczej.

        Odpowiedz do tego komentarza
        • szymikon 21:47, Sty 31, 2017

          odwet SIĘGNĄŁ winnych, bo poprzez zabicie ich cywili cierpią również Upowcy. Chwała wyklętym. Skoro oni naszych bezbronnych mordowali, to my mamy prawo, a wręcz obowiązek zabijać ich bezbronnych.

          Odpowiedz do tego komentarza
          • bela 22:08, Sty 31, 2017

            Przestać już pieprzyć z tą chwałą, to byli zwykli mordercy!!!

          • eve 22:55, Sty 31, 2017

            Rozumiem, że skoro we Francji Polak zgwałcił i zamordował dziewczynę, Francuzi mają prawo, ba obowiązek, przyjść po Twoją?

    • szymikon 08:07, Lut 01, 2017

      eve – ale ja nie popierałbym gwałtu na Francuzce. A ówcześni dawni Ukraińcy popierali działania Upa, nierzadko im pomagając. Więc musieli zostać ukarani. Zatem twoje porównanie jest błędne.

      Odpowiedz do tego komentarza
  28. pan_jan 14:02, Lip 11, 2016

    dlaczego opatrujecie ten pseudo artykulik zdjęciami z rzezi wołyńskiej?

    Odpowiedz do tego komentarza
  29. veri 13:44, Lip 11, 2016

    Moj, sp.Ojciec musial uciekac na Slask kiedy, nierozsadnie w tamtych czasach pochwalil sie, ze w jednym z „wykletych” rabujacych sasiednia wies odkryl miejscowego szefa UB.

    Odpowiedz do tego komentarza
  30. grasco 00:27, Lip 09, 2016

    pogadajcie z dziadkami lub pradziadkami . a dowiecie sie ze żołnierze wykleci to nic dobrego . Tylko nie wiem czemu teraz wszyscy starają się tak ich wypromować . Małolaty ubiorą na siebie wszystko od Che Guevara po wyklętych ale żaden nie zada sobie chodź odrobiny trudu by sprawdzić kim byli owi ludzie i to jest smutne .

    Odpowiedz do tego komentarza
    • ania 12:48, Wrz 29, 2016

      Lewacka propaganda. Powszechnym było, że UBecja przebierała się za wyklętych i mordowała mieszkańców wsi. Cel był jeden – obrzydzenie ich miejscowym, zrobienie z nich bandytów i bezkarne mordowanie polskich patriotów, którzy byli wrogami totalitarnego sowieckiego systemu, pod którego butem była Polska. Poczytajcie biografie wyklętych, ale nie szukajcie ich w takim, jak to źródłach.

      Odpowiedz do tego komentarza
      • Danio 20:05, Sty 31, 2017

        No warto dopytać dziadków dlaczego była rzeź wołyńska, dlaczego ukraińcy nas atakowali?? jaka była geneza…to nie byli hitlerowcy! Sb-cy!
        Kto zatruwał studnie, palił wioski, poniewierał mniejszości… buta, duma narodowa prowadzi do buntu! Niemcy też sie wywyższali i dostali po twarzy. Na kresach bylismy ofiarą i agresorem (niewiadome co bylo pierwsze). Najgorsze co żołnierz może zrobić to rewanż i zniżyć sie do tego co robili ukraincy.
        Warto odwiedzić krewnych w tomaszowskich, hrubieszowskim …ja cenie rzetelność i sprawiedliwośc a nie „pustą dume narodową” i ciągłe kłotnie. Trzeba rzetelnie wypominać komuś zbrodnie i przepraszać za swoje …a nie lamentować i „warttościować” że moja krzywda wazniejsza i jestem święty!!!

        Odpowiedz do tego komentarza
    • apuszkin 17:46, Sty 31, 2017

      ja rozmawiałem z takimi którzy mieli z nimi do czynienia i nazywali ich przeklęci

      Odpowiedz do tego komentarza
      • ktx 22:42, Sty 31, 2017

        Mój dziadek był w AK zaopatrywał powstanie warszawskie w żywność, dopóki nie zamknął się pierścień. On jak i inni musieli się ukrywać później przed ruskimi, krążyli wiele kilometrów od domu. Jak zapytałem go o żołnierzy wyklętych to najpierw nie chciał mówić. Gdy zaczął to klął (pierwszy raz wtedy słyszałem jak przeklina) na owych pseudo żołnierzy. Dla niego to byli bandyci, mordercy i gwałciciele podszywający się pod oddziały wojskowe. Pewnie przewraca się w grobie

        Odpowiedz do tego komentarza
      • Kasjusz 09:41, Lut 01, 2017

        Taaaa, a sowietów, ssmanów i banderowców nazywali dobrodziejami?

        Odpowiedz do tego komentarza
  31. marek 19:43, Cze 19, 2016

    komunistyczna propaganda! Poczytajcie inne zrodla lub zapytajcie historykow byle nie komunistycznych lub swoich dziadków!

    Odpowiedz do tego komentarza
  32. Notpalc Mark 22:28, Kwi 16, 2016

    Ten pogląd usiłowała spopularyzować rok temu pani Senyszyn. To prawda, że żołnierze wyklęci nie byli bez winy. Na pewno niechlubną kartą jest Romuald Rajs. Jednak władze komunistyczne po 1949 spreparowały wiele faktów i IPN stanowczo odrzuca fakt, jakoby żołnierze wykleci zamordowali kilka tysięcy ludzi, w tym Polaków i Żydów, a nawet dzieci.

    Odpowiedz do tego komentarza
  33. tosamekłamstwa 14:54, Mar 03, 2016

    Ten artykuł jest niewarty czytania. Zmarnowałem na niego 10 minut, a żałosne kłamstwa wypisywane na tej stronie są równym kłamstwem jak komunistyczna propaganda.

    Odpowiedz do tego komentarza
  34. jestem tu pierwszy raz i osta 14:35, Mar 02, 2016

    Nawet żaden śmieć się pod tym nie podpisał, nie dość że kłamcy to TCHÓRZE , wy i wasi potomkowie pierwsi by zawisneli w tamtych latach…

    Odpowiedz do tego komentarza
  35. Sorrow 09:06, Mar 02, 2016

    Oj propaganda jak za PRL, coż poradzić takie Wasze dziedzictwo – ten artykuł, to zdjęcie – fałszywki i propaganda komusza. Cieszcie się demokracją, bo jakbyśmy stosowali te same metody co Wasi dziadkowie to ten periodyk by się nie ukazywał, a autorzy dawno leżeli by w brzozowym lesie … Gnojki …

    Odpowiedz do tego komentarza
  36. Szary 08:09, Mar 02, 2016

    Jakoś się nie zająkniecie że polskie podziemie wydawało wyroki śmierci na swoich żołnierzy jak na Henryka Gawkowskiego, ps. „Rola” za mordowanie niewinnych ludzi… rzetelność godna morderców…

    Cześć i chwała sowieckim katom i ich spadkobiercach dbającym o wybielania komunistów??

    Odpowiedz do tego komentarza
  37. Maria 23:23, Mar 01, 2016

    Haha fakty poprosze czyli poparte przez historyków… IPN.. To jest prawda i o nią poprosze a nie wklejać tak obrzydliwe rzeczy napisane przez ludzi na nie.. Cześć i chwała Bohaterom!!!!!

    Odpowiedz do tego komentarza
  38. Przemo 21:29, Mar 01, 2016

    Jak można mieć taki tupet, pałam odrazą do pana i pana pomówień i manipulacji

    Odpowiedz do tego komentarza
  39. furia246 20:46, Mar 01, 2016

    Atakuje pan polskich bohaterów ,gardzę takimi ludźmi jak pan

    Odpowiedz do tego komentarza
    • Andre 01:21, Lut 01, 2017

      A przyzwoici ludzie gardzą takimi ignorantami bez moralności jak Ty i i Twoi zbrodniarze wyklęci. Bohaterzy nie mordują dzieci…

      Odpowiedz do tego komentarza
  40. Jerzy Pierchała 18:52, Mar 01, 2016

    To tak jak wrzucenie muzułmanów do jednego worka – a tego lewaki nie robią. Bo łby im poucinają.

    Odpowiedz do tego komentarza
  41. Jerzy Pierchała 18:43, Mar 01, 2016

    Piszecie gupoty Żołnierze Wyklęci zamordowali 5 milionów polaków i żydów i rozpoczęli II wojnę światową. Macie złe źródła.

    Odpowiedz do tego komentarza
  42. adamPOLAND 18:16, Mar 01, 2016

    co beznadzieja,ciekawe,kto prowadzi tą stronę,pewnei jakiś upośledzony gość,który jednak zamiast chwalić tych żołnierzy to jeszcze kamię na ich temat,czy chdzi autorowi oto,by zabłysnąć czy jak ? ja jedynei napiszę,że dzięki nim żyjemy i my teraz,bo niektórzy by się nie narodzili do dziś,a mordy robili jak wiadomo Niemcy oraz Ruscy jak przechodzili przez Polskę,przecież wiemy,że Niemcy i Ruscy walczyli na ziemiach Polskich

    Odpowiedz do tego komentarza
    • Andre 01:23, Lut 01, 2017

      Chwalić mordowanie bezbronnych kobiet i dzieci? Jebnij się cwelu w ten Twój zamaskowany łeb…

      Odpowiedz do tego komentarza
      • szymikon 08:10, Lut 01, 2017

        Ooo widzę że wielki przyjaciel Ukraińców się znalazł w osobie „andre”. Bronisz ukraińskich cywili? Zdecyduj po czyjej stronie jesteś banderowcu

        Odpowiedz do tego komentarza
  43. asd 17:23, Mar 01, 2016

    No proszę proszę, lewactwo przejęło się czyimś losem :))))))))) troszkę pod publiczkę, dla odmóżdżonej lemingozy, ale zawsze coś! Zajmijcie się lepiej opłakiwaniem wysadzonych ludzi przez arabów, których tak pragniecie by zdominowali cały kontynent :))) Jak przyjdzie co do czego, to pewnie dziś ci którzy hołdują tych żołnierzy, będą musieli bronić waszych zlewaciałych, tchórzliwych tyłków.. bo kto inny was obroni? a może wskoczycie na łódki idąc za przykładem i kierunek USA gdzie żydki was zapewne przyjmą z otwartymi ramionami :))))))))))))

    Odpowiedz do tego komentarza
  44. izi 15:03, Mar 01, 2016

    A może to był odwet za Wołyń? wtedy o wiele więcej i w naprawdę w bestialski sposób mordowano Polskie dzieci i rodziny całe tylko za to że są Polakami.
    Teraz tez gdy patrzę na to co robią imigranci z chrześcijanami lub zwyczajnie Europejczykami to przestaje mi być szkoda tych utopionych dzieci……

    Odpowiedz do tego komentarza
    • Lukasz 11:59, Mar 03, 2016

      a co robią imigranci z chrześcijanami? jak na razie to w statystykach przestępczych w EU królują Polacy

      Odpowiedz do tego komentarza
      • Etsudo 19:03, Kwi 25, 2016

        Chyba w statystykach „Od Naćpanych dla Naćpanych”. Z wszystkich mniejszości w Wielkiej Brytanii Polacy są… najniżej pod względem przestępczości. Poniżej przestępczości rodowitych Brytyjczyków – cecha prawie wszędzie prezentowana jedynie przez emigrantów niektorych krajów Azjatyckich. Sama Polska ma najmniej gwałtów per capita w Europie i jeden z najniższych wskaźników morderstw.

        Jak nie wiesz co robią emigranci z chrześcijanami to czas zmienić źródła z których czerpiesz wiedzę.

        Odpowiedz do tego komentarza
      • ania 12:55, Wrz 29, 2016

        Lukasz, zanim coś napiszesz, po prostu pomyśl i nie szkaluj swoich rodaków. Że też polska ziemia takich, jak Ty musi nosić.

        Odpowiedz do tego komentarza
  45. Grzegorz Ocio 14:00, Mar 01, 2016

    Zapalmy też świeczek dla 60tys wymordowanych żołnierzy powstania niepodległościowego ( tzw wyklętych) i ok 50tys ofiar cywilnych pacyfikacji NKWD i „polskiego aparatu terroru” po 1944. Oni żołnierze powstania niepodległościowego po 1944 byli prawnymi następcami wojska polskiego wobec rosyjskich wojsk okupacyjnych i ich kolaborantów.

    Odpowiedz do tego komentarza
    • Andrzej Szu 12:44, Mar 03, 2016

      Zgadzam się. Uczcić należy wszystkich pomordowanych. Oprócz samych morderców.
      Bezprawie tych ostatnich legitymizowało (choćby propagandowo!) pacyfikacje i zbrodnie UB/KBW i NKWD, więc w płaszczyźnie moralnej przynosiło podwójne zło.

      Odpowiedz do tego komentarza
      • Grzegorz Ocio 13:53, Mar 08, 2016

        Uczcijmy wszystkie ofiary
        1) ofiary donosiciela UB Modzelewskiego oraz nigdy osądzonych kolaborantów i funkcjonariuszy UB ( nigdy nie osądzonych !!!) którzy zamordowali 2 dorosłych i 1 dziecko rodzinę żołnierza NSZ Gawkowskiego
        1) ofiary żołnierza NSZ Gawkowskiego który w akcie zemsty popełnił zbrodnie na 3 osobach dorosłych oraz 3 dzieciach ( który został osądzony przez dowództwo NSZ wykonana na nim karę śmierci )

        Odpowiedz do tego komentarza
    • Grzegorz Ocio 13:46, Mar 08, 2016

      AD1) Oddziały NSZ miały rozkazy szanować ludność cywilną oraz zakaz samosądów, jeśli były zbrodnie żołnierze NSZ nawet afekcie(zemsta za śmierć bliskich z rąk UB/MBP) były one karane śmiercią !!!! cyt „UWAGA!! Gawkowski został zastrzelony wraz z dwoma żołnierzami na kol. Pruszki Wielkie (pow. łomżyński) w nocy z 25 na 26 października 1947 z wyroku włądz Okręgu NZW Białystok.!!!! (..)1947 roku oddział NZW dowodzony przez Henryka Gawkowskiego „Rolę” we wsi Łady Borowe pow. łomżyńskiego zamordowała Aleksandra Mozolewskiego – lat 55, Wiesława Mozolewskiego – lat 9, Helenę Mozolewską – lat 28, Sabinę Mozolewską – lat 6, Stanisławę Myślińską – lat 42, Aleksandra Myślińskiego – lat 16, Stanisława Myślińskiego – lat 18, Wiesławę Myślińską – lat 9 i Józefę Zaniewską – lat 45.
      Kilka miesięcy wcześniej rodzice „Roli” zostali zamordowani przez funkcjonariuszy UB we własnym domu, w czasie wieczornej modlitwy.(..) Jego małoletni brat (..) Po śmierci (..) „Rola” stał się ślepym mścicielem, przestał być żołnierzem.(…)
      Gawkowski został zastrzelony wraz z dwoma żołnierzami na kol. Pruszki Wielkie (pow. łomżyński) w nocy z 25 na 26 października 1947 z wyroku włądz Okręgu NZW Białystok.

      za:Żołnierze Wyklęci. Antykomunistyczne podziemie zbrojne po 1944 roku, wybór i opracowanie Grzegorz Wąsowski, Leszek Żebrowski, Warszawa 1999, s. 210
      J. Kułak, Powstanie i działalność Narodowego Zjednoczenia Wojskowego na terenie powiatu Łomża (Komenda Okręgu NZW Białystok) 1944-1948, [w:] Europa nieprowincjonalna. Przemiany na ziemiach wschodnich dawnej Rzeczypospolitej (Białoruś, Litwa, Łotwa, Ukraina, wschodnie pogranicze III Rzeczypospolitej Polskiej) w latach 1772-1999…, Warszawa 1999

      Odpowiedz do tego komentarza
  46. Grażyna Wasyluk 11:52, Mar 01, 2016

    Banda Roja zabiła mojego Dziadka w 1948 r.Zastrzelili go na oczach Babci i z dzieckiem na rękach. Był sołtysem. Tacy byli oni niezł
    omni, chyba w zabijaniu. Byli, zwłaszcza sam Roj, bezwzględni.

    Odpowiedz do tego komentarza
  47. Wojciech Gracz 10:46, Mar 01, 2016

    Jeszcze kiedyś powiesimy ostatniego d***kratę na kiszkach ostatniego socjalisty!

    Odpowiedz do tego komentarza
  48. Ben 10:41, Mar 01, 2016

    szkoda, że autor zapomniał opisać przyczyny w/w zbrodni, a jedynie skutki….Warto nad każdym podanym przykładem głębiej się pochylić i uzupełnić ten wyrywkowy tekst!!!!…oto choćby przykład Nr 1. ….ps. „ROJ” – wymknął się spod kontroli po tym jak UB zamordowało jego rodziców. Działał na własną rękę, a rozkazem Podziemia został zgładzony przez jak to autor nazwał twz. Żółnierzy Wyklętych, gdyż nie chciał się podporządkować rozkazom.To własnie jest manipulowanie faktami!!!

    Odpowiedz do tego komentarza
  49. Piotr Ziółkowski 00:24, Mar 01, 2016

    Wrzucanie do jednego worka całego spektrum organizacji podziemia antykomunistycznego jest bez sensu. I po jednej i po drugiej stronie obecnego sporu. Wojna domowa jest najgorszą z wojen bo brat staje przeciwko bratu. Na to wszystko nakładało się zezwierzęcenie po sześciu latach różnych okupacji. Skoro się komuś podoba przyniesiony na ruskich bagnetach porządek niech pali świeczki pod byłym pomnikiem „utrwalaczy”. Albo zejdzie do podziemia i walczy. Bo ci co pełne gęby mieli frazesów o klasie robotniczej teraz nazywają się kawiorowa lewica.

    Odpowiedz do tego komentarza
  50. RobG56 09:20, Lut 29, 2016

    Jak zwykle diabeł tkwi w szczegółach. Z całą pewnością żołnierze-powstańcy, którzy nie złożyli broni nie zawsze byli postaciami czystymi, a często wręcz zbrodniarzami.
    Warto się zastanowić nad motywami i celami dla których byli wykorzystywani w sytuacji przesądzonej rzeczywistości. Rzeczywistości przesądzonej przez Amerykanów i Anglików. Czy występowali przeciw aliantom, którzy zdradzili ? Nie.
    Reforma rolna i parcelacja majątków wprowadziła zupełnie nową jakość na wsi.
    Nie można uciekać od prawdy.
    PRL istniał i był uznawany na całym świecie, tym samym w prawnym aspekcje żołnierze- powstańcy działali wbrew prawu. Czy jakieś inne państwo toleruje uzbrojone organizacje występujące czynnie przeciw obowiązującemu porządkowi? Może w USA? A może we Francji? A może w Anglii?
    Prawo powinno oznaczać to co rozumiemy. Nie może oznaczać raz że jest dobrze jak się go nie respektuje a drugi raz, że jest niedobrze…
    Pokska nie ma elit i nigdy nie miała w rozumieniu nowożytnym. Takich pochodzących z wolnych wyborów. Narzucane są Polakom siłowo określone autorytety, co nie ma żadnego związku z elitami . Na tym zasadza się tragedia przeszłej i teraźniejszej historii.

    Odpowiedz do tego komentarza
    • Jan Kowal 15:12, Mar 01, 2016

      „nie zawsze byli postaciami czystymi” – ładny eufemizm.

      Odpowiedz do tego komentarza
      • RobG56 09:51, Mar 02, 2016

        Zgrabność czy niezgrabność sformułowania to rzecz drugorzędna.
        Istotą jest to, że straty ponosili Polacy i ponoszą Polacy. A więc ginęli, walczyli ze sobą w imię interesu nie Polski, jak byli przekonani. Jaki interes ma kraj i Polska z morza przelanej krwi, z ruin, z podziałów społecznych? Propagowanie takich zachowań nie buduje niczego dobrego prócz zgubnego szerzenia martyrologii jako rzeczy cennej samej przez się.
        O wiele cenniejsze jest przedstawiania przyczyn i źródeł określonych działań. Ich analiza historyczna (pełna) a nie jednostronna oraz wynik i długotrwały efekt materialny i społeczny. Ważne jest wskazanie osób i postaci odpowiedzialnych wraz z konkretnymi stratami ludzkimi.

        Odpowiedz do tego komentarza
        • Etsudo 19:12, Kwi 25, 2016

          Korzyść jest jedna: Polska to kraj polski, w którym żyją Polacy! Rosjanie najpierw bezprawnie zawłaszczyli Polskę nawpół z Rosjanami, potem przywłaszczyli ją dla siebie.

          Te brednie o bezprawiu stawiania sprzeciwu wobec okupanta biorącego w zakładnika rdzennych mieszkańców to możesz 5-letnim dzieciom sprzedawać, ale i tu pewnie niejedno się po głowie popuka jak posłucha Twojej logiki. Jak Ci pod ruskim batem dobrze to wy#$%*@ do Putina.

          Odpowiedz do tego komentarza
  51. Zygmunt Banaszak 22:16, Lut 28, 2016

    Nasza tragedia narodowa polega na tym że po pierwsze nie znamy własnej historii, a nawet jeżeli coś słyszeliśmy to nie nie rozumiemy najczęściej sedna sprawy. Żeby zrozumieć temat żołnierzy wyklętych nie można pominąć zagadnienia podziału klasowego jaki istniał przed wojną i jaki powraca teraz. Każdy z nas chyba rozumie jak wielki jest dystans pomiędzy wsią i miastem, pomiędzy chłopem i „panem” , pomiędzy robotnikiem i kapitalistą. Mówi się potocznie że żołnierze wyklęci walczyli przeciw „bolszewikom”, przeciw „komunistom”… Hm… Każda rewolucja czy wojna niesie za sobą agendę której nie rozumie przeciętny zjadacz chleba. Powiedzmy że Oni walczyli przeciw komunistom… W czyim interesie – zapytam ? Czy walczyli z „komunistami” w interesie chłopa, robotnika czy może stanęli w obronie kogoś innego. Jeżeli mój dziadek dostał zimę od nowo rodzącego się państwa na własność jak była w tym jego wina ? Przed wojną musiał pracować u pana i nie tylko on, niejednocześnie za przysłowiowy bochenek chleba. Żołnierze wyklęci wchodzili do wiosek, zabijali, rabowali i często palili całe wioski dlatego że nasi dziadkowie przyjęli „pańską” ziemię od rządu. Robili to po to żeby zastraszyć innych którzy przyjmowali ziemię „panów”… Mój dziadek i jemu podobni nie byli komunistami i nie stali się takimi przyjmując ziemię. Nasi ojcowie teraz oskarżani są że byli komunistami dlatego że przyjęli ziemię… na własność… pańską… Czy Wy to k…… rozumiecie czy nie ? Podział klasowy to zguba dla każdego społeczeństwa. Był taki czas że go zlikwidowano i ja też pamiętam !!! Nigdy nie czułem się gorzej z tego powodu że pochodzę z chłopów Galicyjski, wręcz przeciwnie byłem z tego dumny. Teraz każa mi się znowu wstydzić że niby… co…. że jestem k…… komunistą ? Urodziłem sięw roku 60-tym i życzę wszystkim w Polsce jak również i Kanadzie aby mieli takie dzieciństwo jak moje. Skończyła się moja przygoda gdzieś na początku lat 70-tych i nie mam najmniejszego szacunku którzy uważają się za lepszych ode mnie tylko dlatego że ich ojcowie kiedyś byli „zasranymi, pijaczynami, nierobami, panami z przyszywanym herbem gdzieś tam na d….. żołnierze wyklęci stanęli w obronie „pańskiej ziemi i interesu” ponieważ ci to „panowie” dawali im pensję. Nie mam do nich żadnego szacunku….

    Odpowiedz do tego komentarza
  52. Picasso 21:02, Lut 28, 2016

    Błagam zapisać się do psychiatry i leczyć się , LECZYĆ SIĘ !!! P.S. ale tylko po to aby zahamować rozwój choroby , bo na wyleczenie to już dawno za późno .

    Odpowiedz do tego komentarza
  53. Wojciech 17:17, Lut 28, 2016

    Marzę o nowych rozbiorach. Ten kraj nienawidzących się i tępych ludzi nie ma szans na istnienie.

    Odpowiedz do tego komentarza
  54. Krzysztof 13:24, Lut 28, 2016

    Tak naród słyszał o tym nieustannie przez 45 lat ! Trzeba być kretynem żeby dzisiaj mowić to samo !

    Odpowiedz do tego komentarza
  55. koma 00:48, Lut 28, 2016

    To jest bardzo znane zdjecie przedstawiające ofiary ukraińskich czystek na Wołyniu

    Odpowiedz do tego komentarza
  56. amg000 22:27, Lut 27, 2016

    potępia się Ukraińców , że fetują Bandere ,a u nas to samo…Polska będzie na piedestał wynosić morderców…to nie są żołnierze wyklęcie lec przeklęci..

    Odpowiedz do tego komentarza
  57. Edmund Pieszak 19:15, Lut 27, 2016

    Tak się składa, że miałem w rodzinie kuzyna będącego jednym z tych raczej przeklętych, nie,,wyklętych”. Miałem 7 lat, widziałem do czego oni byli zdolni. Nigdy żaden rząd nie powinien fetować tych bandytów. Rabowali, bili, zabijali kogo chcieli, kto nawet otarł się o lewicowość, czy wziął cokolwiek od władzy. Obok naszego mieszkania mieszkal milicjant, którego też zastraszyli do współpracy z nimi grożbą zabicie rodziny. Niewinnego gazeciarza na rynku zbili na kwaśnie jabłko tylko za roznoszenie gazet z czego utrzymywał rodzinę. Człowiek od tego czasu do śmierci cierpiał na ataki padaczki w takim stopniu, że rzucało nim jak kukiełką. Nie dożył nawet do 50 lat. Więcej pisać nie chcę, ponieważ żyją dzieci i wnuki kuzyna niewiedzące o ,,bohaterstwie”ojca i dziadka, a mieszkam w małym miasteczku, nie chcę wyrządzać im krzywdy, wstydu.

    Odpowiedz do tego komentarza
    • Zbigniew Józef Nowotyński 21:33, Lut 27, 2016

      Trudno się z Panem nie zgodzić, moja rodzina pochodzi z tych tragicznych stron polskich:
      Stanisławowskie, Tarnopolskie, Wileńszczyzna, Rzeszowszczyzna.
      Na szczęście (moje) takie dramaty jak Pan opisuje znam tylko z opowiadań.
      Takich żołnierzy wyklętych, bohaterów, morderców jest cała masa, ich głównymi ofiarami padali bezbronni chłopi, którzy dostali ziemię z reformy rolnej, geodeci, listonosze, konduktorzy, sporadycznie milicjanci.
      Dla wzniosłych „idei” rabowali „ruskich” – jak byli pod ręką,
      a jak nie to każdego, kto się nawinął:
      – Żyd nie Żyd, Białorusin, Polak to Polak, kto się nawinął!!
      Jak zdecydował sędzia/kat w jednej osobie.
      Kto im dał do tego prawo???!!!

      Odpowiedz do tego komentarza
    • Bartosz 21:42, Lut 27, 2016

      Babcia i dziadek mojej żony należeli do tych nazywanych przez Pana przeklętymi. Babcia ma teraz 97 lat, była sanitariuszką w oddziale NZW nagrałem jej wspomnienia. Zawieźliśmy ją nawet do pobliskiego lasu, w którym pokazała nam mogiły zabitych przyjaciół. Zwykłe pagórki, o które dbał jej mąż i starsi ludzie ze wsi dopóki starczyło im sił i zdrowia. Musiały pozostać anonimowe bo inaczej zniszczyłaby je komuna. Wszyscy Ci ludzi mówili jasno, NZW broniło ich przed lokalnymi bandytami i grupami GL-AL – historię o tym, że kogoś zabito za zbyt kwaśne jabłko to można conajwyżej przypisać pozorowanym grupom NKWD albo UB, które działały na ogromną skalę. Odnośnie mordu w Wierzchowinach 1. Komuniści nie kwapili się z ustaleniem liczby ofiar. Nie przeprowadzono ekshumacji zwłok, poza 2 wykopanymi z mniejszej mogiły z czego jedna ofiara miała odciętą głowę. Dlaczego tego nie zrobiono, skoro byłby to świetny dowód i narzędzie dla propagandy? Przecież władza ludowa mogła policzyć ofiary, udokumentować zdjęciami a takto mamy objawioną prawdę na podstawie oględzin kilku ciał i proces pokazowy na ludziach, których tam nawet nie było. Później na torturach przyznawano się i do 400 ofiar… 2. Są udokumentowane pacyfikacje przez UB/NKWD okolicznych wsi. Wygodnie byłoby doliczyć ofiary tych pacyfikacji do rzekomej zbroni dokonanej przez NSZ..

      Podsumowując. Artykuł propagandowy, wklei się zdjęcia zabitych dzieci i kobiet, dopisze NSZ, dorzuci ‚Żołnierze przeklęci’ i już tym, którzy nie mogą sięgać do źródeł wystarczy…

      Wstyd za takich pismaków.

      Odpowiedz do tego komentarza
  58. Anka 18:54, Lut 27, 2016

    www nie ma nic do rzeczy ilu Polaków zostało zabitych na Wołyniu. To była zbrodnia, nie przeczę, ale mord, szczególnie na dzieciach to okrutna zbrodnia. I nie można tłumaczyć, że oni robilil dobrze mordując bo inni też mordowali. Każdy kto morduje cywilów i bezbronne dzieci nie jest dobry

    Odpowiedz do tego komentarza
  59. Jacek Hornik 16:14, Lut 27, 2016

    Tu nie chodzi o to kto zabijał i że tamci zabili nas więcej. Każdy mord na cywilach i dzieciach powinien być potępiony bez względu na to czy zrobili to Żydzi, Polacy, Niemcy czy Rosjanie albo Ukraińcy. Prosze nie mówcie, że oni zabili więcej bo to nie jest odpowiedź. Cywile a szczególnie dzieci nie zabijają (poza III światem ale to inna historia). Morderca jest mordercą i zabijanie dzieci w imie Boga, Kraju lub innych wartości jest godne potępienia i piętnowania.

    Odpowiedz do tego komentarza
  60. www 16:03, Lut 27, 2016

    A ilu Polakow zostało zabitych na Wolyniu ? 100 tys i w jaki sposob?

    Odpowiedz do tego komentarza
    • Jacek Hornik 16:15, Lut 27, 2016

      Więc proponuję jechać teraz na Wołyń i wymordować tyle samo cywili a najlepiej połowę dzieci. To jest normalne. Czym się wtedy będziecie różnić od tamtych morderców. Na żadne morderstwo nie ma usprawiedliwienia.

      Odpowiedz do tego komentarza
  61. PlutonJan Pluton 15:44, Lut 27, 2016

    Prawda jest taka, ze te dzieci zamordowali komuniści podszywający się pod „żołnierzy wyklętych. Propaganda idzie pełną parą :/ Cytując słowa piosenki grupy De Press:
    „Bij bolszewika w każdej go postaci,
    bo to jest twój największy dzisiaj wróg.
    To przecież on kościami twoich braci,
    brukował sieć swych niezliczonych dróg
    To przecież on na Sybir gnał twe dzieci,
    a z jęków ich wesołą składał pieśń.
    To przecież on dziś naszych ojców gniecie,
    i każe im komuny jarzmo nieść.”

    Odpowiedz do tego komentarza
    • Edmund Pieszak 19:18, Lut 27, 2016

      Czym się różnisz od morderców ? Ano niczym, jesteś od nich gorszy pisząc w latach względnego spokoju.

      Odpowiedz do tego komentarza
    • obywatel sceptyk 20:44, Lut 27, 2016

      Co ty człowieku chrzanisz? Na takiego Kurasia był wyrok sądu wojennego AK za zbrodnie wojenne jeszcze przed wyzwoleniem, tylko, że zdezerterował z AK do AL a potem zwąchał się z czerwonymi i tworzył MO do czasu aż i ci się na nim poznali. Takim „bochaterom” (to nie błąd właśnie takich się pisze przez „ch”) stawia się dzisiaj pomniki. W Kijowie jakoś naszemu Prezesowi nie śmierdziało towarzystwo wielbicieli Stiepana Bandery. On tylko w Polsce na wiecach staje się takim wielkim patriotą, a robi wszystko żeby osłabić Polskę i UE w sytuacji kiedy Rosja znów zaczyna potrząsać szabelką. Robi to świadomie czy taki …?

      Odpowiedz do tego komentarza
      • Halinka 22:28, Lut 27, 2016

        Jestem córką partyzantów od ” Szarego”, który brał udział w rozbiciu więzienia w Kielcach. Ojciec mówił o Kurasiu to co samo. Teraz chyba przewraca się w grobie.

        Odpowiedz do tego komentarza
    • obywatel sceptyk 20:47, Lut 27, 2016

      A gdzie masz teraz tego bolszewika?
      Jedynych realnych to mamy teraz u władzy sądząc po zachowaniu.

      Odpowiedz do tego komentarza
    • ela 13:24, Mar 01, 2016

      Propagandą jest cytowana piosenka. Zaczynam myśleć ,że Polacy nie mogą żyć samodzielnie w pokoju. Zawsze będą się zabijać, kłócić i szukać jakiegoś wroga. Po wojnie był określony porządek, biedota wiejska mogła zacząć żyć. Ludzie zmęczeni wojną pragnęli pokoju, ale bandy wyrostków (wiejscy bandyci) nadal chcieli być ważni. A ponieważ mieli broń mogli zabijać bezbronnych. Mój dziadek był bogatym gospodarzem , legionistą, żołnierzem Piłsudskiego, ale o NSZ wypowiadał się bardzo źle. Poznałam jednego „żołnierza” NSZ, gdy odwiedził dziadka (cały czas miał w ręce nóż). Ja jako dziecko panicznie się go bałam , zupełnie go nie znając. Miał tępą twarz i okrucieństwo w oczach.Moja mama opowiadała mi później o nim, jak straszny był w czasie wojny i potem.

      Odpowiedz do tego komentarza
    • Nowakowski 01:07, Mar 02, 2016

      ciekawe jest to, że identyczną propagandę można usłyszeć wśród ludności ukraińskiej na temat UPA. Zwykli Ukraińcy powtarzają w kółko, że te 100 tys. polskich ofiar wołyńskich to sprawka podszywających się pod UPA komunistów.

      Odpowiedz do tego komentarza
    • ania 13:02, Wrz 29, 2016

      Święte słowa, Pluton.

      Odpowiedz do tego komentarza
  62. Michal Skrzypczak 13:25, Lut 27, 2016

    Ujada sztab lewackich szmat I wściekle wrzeszczy swołocz UBecka Że tamtą Polskę uznał świat, Gdy armia tkwiła w niej sowiecka. Amerykański pisze Żyd O Waszej za holocaust winie, Obce Żydowi słowo wstyd, Choć w polskiej chował się rodzinie”.

    Odpowiedz do tego komentarza
  63. Aga 12:14, Lut 27, 2016

    Prawda zawsze lezy po obu stronach a prawdziwa historia ma sie opierać na faktach nawet jezeli sa one czasem niewygodne.

    Odpowiedz do tego komentarza
  64. HKW 11:25, Lut 27, 2016

    Ten lewicowy portal powinno się ‚zmieść’ z powierzchni ziemi!
    Tacy szkodnicy niszczą Polskę i wszystko co polskie!
    Zjeżdżać do Birobidżanu!

    Odpowiedz do tego komentarza
    • Mariusz Wywiał 12:49, Lut 27, 2016

      Również podobnie inne skrajne, m.in.prawicowe . Do Birobidżanu proponuję udać się wpierw na rekonesans,a później zachęcać

      Odpowiedz do tego komentarza
    • Stanislaw Jarecki 17:01, Lut 27, 2016

      Zmieść z powierzchni ziemi nas chcesz, przyjemniaczku? Szkodnikiem to jesteś ty sam, bo nienawiść zalała ci mózg…

      Odpowiedz do tego komentarza
    • Zbigniew Józef Nowotyński 21:41, Lut 27, 2016

      Polska dla Polaków?
      Ziemia dla ziemniaków?
      A Birobidżan dla baranów!!!!
      takich jak ty!!
      Dziękuj swojemu bogu, że w tym kraju każdy debil ma dostęp do internetu!!
      (szkoda, że nie do mózgu!!!)

      Jeżeli ci się portal nie podoba to po co tu wchodzisz??
      zostań przy swoim radiucomaryja i TVsram!!!

      Odpowiedz do tego komentarza
  65. Pawel Wojtowicz 10:56, Lut 27, 2016

    wy jestescie pierdolnieci lewacy wojowali to i ofiary byly oni walczyli za polske. a taki artykul jest kwintesencja waszych pojebanych umyslow. nic wam to nie da. my mamy swoich bohaterow a wy macie stalina za bohatera, macie gowno zamiast mozgu.

    Odpowiedz do tego komentarza
    • edis 11:08, Lut 27, 2016

      stul mordę prawicowy przygłupie i wynoś się na swoje „patriotyczne” portale. Prawda boli, boli jak cholera.

      Odpowiedz do tego komentarza
    • ooo 11:29, Lut 27, 2016

      A patriota musi dzieci zabijać? Bo jak musi to ja chyba patriotą nie jestem i nie będę idioto.

      Odpowiedz do tego komentarza
    • zenon 13:25, Lut 27, 2016

      Walczyli za Polske zabijajac dzieci… Bravo! prawdziwi bohaterowie.

      Odpowiedz do tego komentarza
      • PAFLO 20:13, Lut 29, 2016

        ZABIJALI NIEWINE DZIECI MORDOWALI KOGO POPADNIE CO ZA BREDNIE EMIL FILDORF INKA WARSZYC ŁUPASZKO TO DLA WAS MORDERCY TO PEWNIE BOHATERZY TO SZEHTER WOLAŃSKA ITP WSTYD

        Odpowiedz do tego komentarza
    • ela 14:04, Mar 01, 2016

      Sprawdź swoje drzewo genealogiczne i dopytaj z których czworaków pochodzisz. Prawdopodobnie jak większość nędzarzy sprzed wojny i twoi dziadowie przyjęli rękę podaną przez nową władzę po wojnie. Panów nie było wielu.NSZ i żołnierze wyklęci to byli bandyci mordujący swoich i żadna ideologia tego nie zmieni. Mali wiejscy bandyci walczyli po obu stronach (ideologicznie po lewicy i prawicy), a naprawdę żądni krwi mordowali nawet kobiety, starców i dzieci. Dzisiaj też są mordercy, mordujący tych , którzy im się nie podobają i trudno to usprawiedliwić. Musisz być zbuntowanym gówniarzem. Popytaj przodków o historię.

      Odpowiedz do tego komentarza
  66. M 10:50, Lut 27, 2016

    Bandycka swołocz jak wszedzie po dziś dzień .

    Odpowiedz do tego komentarza
  67. Andrzej Andrzej 10:50, Lut 27, 2016

    świetna okazja dla kapitalistycznych trolli do poświrowania… może coś wpierw zbudujcie, minęło już 25 lat waszego rządzenia i wokół pusto…

    Odpowiedz do tego komentarza
  68. alka 10:44, Lut 27, 2016

    każda walka ciągnie za sobą ofiary . To jakby oskarżyć powstańców warszawskich o śmierć ludności cywilnej podczas powstania

    Odpowiedz do tego komentarza
    • Witold Krzywański 10:51, Lut 27, 2016

      A to powstańcy wypalali Warszawę kwartałami strzelając do mieszkańców? W komunistycznej szkole mówili mi, że to Niemcy i Ukraińcy.

      Odpowiedz do tego komentarza
      • alka 11:03, Lut 27, 2016

        Panie Witoldzie nie możemy potępiać walki tych żołnierzy bo walczyli przeciwko komunizmowi . Ofiary zawsze będą i to niewinne. Trzeba mieć przede wszystkim pretensje do tego co zrobiła z nami 45 letnia okupacja komunistyczna gdyż do dziś odbija się nam czkawką. .

        Odpowiedz do tego komentarza
        • ooo 11:32, Lut 27, 2016

          W domu wszyscy zdrowi? Bo zazwyczaj to rodzinne…

          Odpowiedz do tego komentarza
        • Leszek Rytel 11:47, Lut 29, 2016

          Komuna ,której polscy rzymscy katolicy nigdy nie zbudowali była be ,bo promowła przynajmniej w teori uczciwe stosunki społeczne…te nie były oparte na wartościach katolickich i na przedwojennej tradycji, więc trzeba było walczyć…trzecia wojna tak oczekiwana mogła zmienić realia po drugiej na tyle, że wrócił by słuszny wyzysk chłopów i klasy robotniczej…co przecież zgodne jest z prawem naturalnym…

          Odpowiedz do tego komentarza
      • stan 14:19, Lut 27, 2016

        Witek do jakiej szkoły chodziłeś? Mnie od roku 1956 uczyli obochaterstwie

        warszawiaków i o łobuzerstwie tych którzy powstanie wywołali.Nie wycieraj sobie Witek buzi komun ą, której nigdy nie było.Poczytaj Witek trochę książek /tylko nie tych które ,,napisali,, tzw. profesorowie z IPN-u/.Bo wygląda,że wiedzę Witek czerpiesz z kazań kościelnych,telewizji trwam i republika.TO JEST WITKU STANOWCZO ZBYT MAŁO.A poza tym zdrowia życzę bo na rozum za póżno.

        Odpowiedz do tego komentarza
    • Ja A Niby Kto 14:42, Lut 27, 2016

      Ja obwiniam. Powstanie warszawskie nie przyniosło nic oprócz całkowitego zniszczenia Warszawy.

      Odpowiedz do tego komentarza
    • Leszek Rytel 11:35, Lut 29, 2016

      tylko o naiwność granicząca z głupotą..reszta to konsekwencje …

      Odpowiedz do tego komentarza
  69. Gienio119 10:12, Lut 27, 2016

    Załączone zdjęcie nijak ma się do artykułu, gdyż przedstawia prawdopodobnie ofiary UPA a konkretnie sotni „Hrynia” i było już publikowane jak twierdzi jedna z osób komentujących ten artykuł na facebooku. Prawdopodobnie w książkach jakie otrzymywali w latach 70-tych przy przejściu do rezerwy żołnierze KBW.

    Odpowiedz do tego komentarza
    • Vathavar Vatharia Dragon 14:02, Lut 27, 2016

      a widzisz roznice pomiedzy UPA i wykletymi?

      Odpowiedz do tego komentarza
      • Victor 16:20, Lut 27, 2016

        Różnica w skali. Oraz działanie w afekcie. Ale to mało znaczące przecież, prawda?

        Odpowiedz do tego komentarza
      • Seri Kendera 19:26, Mar 02, 2016

        Ja widzę. UPA to szowiniści którzy w bestialski sposób mordowali nie tylko Polaków czy Rosjan, ale także Ukraińców, którzy nie popierali ich szowinizmu. Natomiast większość żołnierzy Niezłomnych broniło Polaków przed komunizmem i żydowską supremacją. Nimi kierowała głównie miłość do ojczyzny.

        Odpowiedz do tego komentarza
    • Leszek Rytel 11:52, Lut 29, 2016

      a mieszkańcy z terenów na których największe żniwo zbierali powojenni bandyci wyssali sobie z palców historie mordów ,rabunków, gwałtów,pobić…prawdę znają w IPNie…i jest zupełnie inna niż ta ,,miejscowa”…tak trzymać…

      Odpowiedz do tego komentarza
  70. stif 10:08, Lut 27, 2016

    Grzegorz i jemu podobni….weż i tabletkę i idz przed ołtarz pomódl się o zdrowie bo o rozum to zapóżna.

    Odpowiedz do tego komentarza
  71. zzzz 09:13, Lut 27, 2016

    brednie

    Odpowiedz do tego komentarza
  72. encepence 01:07, Lut 27, 2016

    co to za lewackie brednie ?

    Odpowiedz do tego komentarza
  73. Ad 23:39, Lut 26, 2016

    Zbrodniarze byli zbrodniarzami. Ale byli wśród nich prawdziwi ,ucziwi ludzie. Tych nalezy czcić

    Odpowiedz do tego komentarza
  74. Krzysztof Grabczak 22:37, Lut 26, 2016

    Ukraińcy fetują swoich bandytów, my – swoich. Upowcy byli strategicznymi sojusznikami „żołnierzy” przeklętych, trzeba być ślepym, by tego nie dostrzegać.

    Odpowiedz do tego komentarza
  75. Grzegorz Paczkowski 22:05, Lut 26, 2016

    Prawda jest jaka jest.Przy okazji trzeba by napisać ilu ludzi zginęło w więzieniach , zamordowanych i torturowanych przez władzę ludową. Też 197 świeczek trzeba zapalić.Czy 197 000 , a może 1 970 000?. Ile ? dowiemy się kiedyś. Płatni Pachołkowie Rosji.

    Odpowiedz do tego komentarza
  76. ta 22:05, Lut 26, 2016

    Zawsze są ofiary i kaci. Dla jednych kaci są bohaterami, dla innych bohaterzy katami. Wszędzie i zawsze tak było. Lepiej nie pamiętać i żyć w pokoju niż pamiętać i pienić się na siebie. Ile wojen jest przez pamięć? Olejcie to i zajmijcie się teraźniejszością, zabawą, nie wiem…ratowaniem Puszczy a nie drążeniem tematu, którego nigdy nie da się jednoznacznie ocenić!

    Odpowiedz do tego komentarza
  77. Asia 21:58, Lut 26, 2016

    Co dla jednych było właściwe dla innych było złe i naganne. Żołnierze wyklęci uwalniając więzniów z aresztów śledczych UB zabijali milicjantów lub/i żołnierzy LWP. Ci ostatni mieli rodziny, dla których śmierć bliskiej osoby była tragedią, tak jak tragedią dla żony b. AK-wca była egzekucja jej męża. To były straszne czasy, czasy kiedy zatarło się co jest dobre, co złe. Wiem, że AK-wcy w odwecie zabijali całe rodziny, również dzieci, bo oni sami stracili swoich młodszych braci i siostry. Powiedzmy sobie, że to zło już minęło a każdy niewinne pozbawiony życia zasłguje na pamięć. Wśród żołnierzy wyklętych tych niewinnych ofiar było tak wiele, że pamieć o nich przeważa. Dodatkowo, w większosci to walczący o niepodległość w 1918 r,, w wojnie polsko-bolszewickiej i we wrześniu 1939 r., a więc w czasach dla Polski i Polaków niezmiernie istotnych. Będziemy się tak jako naród długo spierać, natomiast ku pokrzepieniu polecam obejrzenie dokumentu „Rozbity kamień”.

    Odpowiedz do tego komentarza
    • emsi 11:57, Lut 27, 2016

      Kochana Asiu, czyli wszystkie cywilne (i jeszcze raz – cywilne) ofiary tzw. żołnierzy wyklętych (dziwne, że inni np. AKowcy nie wyżynali tak dzieci i cywili, co ci rekrutujący się głównie z antysemickich NSZ) to byli mimo wszystko milicjanci i komuniści? Niestety spora część tzw. żołnierzy wyklętych to byli ludzie zżarci przez nienawiść i zniszczeni wojną. Mordowali dzieci i kobiety i nie ma co pierdolić, że było inaczej. Z drugiej strony trzeba pamiętać, że było tam też sporo szczerych patriotów, którzy w bezmiarze głupoty starali się oswobodzić kraj z komuchów, co było totalnym absurdem i rodzajem samobójstwa.

      Odpowiedz do tego komentarza
      • gość 16:18, Lut 27, 2016

        Zanim zaczniesz pieprzyć głupoty postaw się na ich miejscu. Pomyśl jak ty byś się zachował po tym kiady nma twoich oczach gwałcą twoją matkę i siostrya potem je zabijają. Co potem byś zrobił na to pytanie odpowiedz i nie pierdol , ze wybaczył byś.

        Odpowiedz do tego komentarza
      • Asia 17:43, Lut 27, 2016

        W odpowiedzi na „pierdolenie, że było inaczej”. Napisałam, że w odwecie zabijane były również rodziny, w tym dzieci. Nie zaprzeczam temu. To właśnie to, co nazwałeś zżarciem wojną. Nie ma znaczenia czy to AK czy NSZ. Każdy zdrowy na umyśle człowiek stara się dzieci chronić. Ktoś, kto widział zabójstwo swoich dzieci nie są już zdrowym czlowiekiem. Czas wojny pozwolił takim ludziom na zemstę i zabijanie.
        I co do „absurdu i rodzaju samobójstwa”. Żołnierze wyklęci wierzyli, że Zachód zachowa się przyzwoicie i nie pozowli na sowietyzację Polski. Kiedy stało się jasne, że to nie nastąpi część z nich się ujawniła, zgodnie z zachętą władz. To, co sie później z nimi stało innych zniechęciło do takich kroków, mało tego, próbowali wydostać kolegów z więzień i aresztów, co niosło za sobą ofiary po obu stronach – i koło się zamyka. W tamtych czasach nie było siły, sposobu, wsparcia aby ten krąg rozbić. Polacy nie mogli samodzielnie decydować o swoim państwie, musieli się dostosować do nowych porządków, a przede wszystkim jakoś żyć w powojennej biedzie.
        I tak na koniec – WSZYSKIM NIEWINNYM ofiarom należy się pamięć i szacunek!

        Odpowiedz do tego komentarza
    • obywatel sceptyk 21:17, Lut 27, 2016

      Nie pisz, że AK-owcy zabijali całe rodziny.
      Takie wpisy świadczą o tym jak skuteczna była sowiecka propaganda. Owszem trafiali się tacy, ale to niebyli AK-owcy tylko mordercy.
      Trafiali się tacy w AK w AL, w BCh i w NSZ i oczywiście w MO i UB.
      Armia Krajowa sądziła i skazywała takich bandytów. Np na takiego Kurasia był wyrok sądu wojennego AK za zbrodnie wojenne jeszcze przed wyzwoleniem, tylko, że zdezerterował z AK do AL a potem zwąchał się z czerwonymi i tworzył MO do czasu aż i ci się na nim poznali.
      Takim „bochaterom” (to nie błąd właśnie takich się pisze przez „ch”) stawia się dzisiaj pomniki. W Kijowie jakoś naszemu Prezesowi nie śmierdziało towarzystwo wielbicieli Stiepana Bandery. On tylko w Polsce na wiecach staje się takim wielkim patriotą, a robi wszystko żeby osłabić Polskę i UE w sytuacji kiedy Rosja znów zaczyna potrząsać szabelką. Robi to świadomie czy taki …?
      Najpierw przez 40 lat zakłamywano historię, a jak się udało wybić na niepodległość to krótko po tym zaczęło się nowe zakłamywanie w drugą stronę a rzeczywistość nie jest czarno-biała czy czarno-czerwona. Dziś prawi każdy mówi „za komuny”, kiedy to niby ten komunizm w Polsce był? Były chamskie próby jego wprowadzenia, ale nigdy się nie powiodły. Alianci oddali nas Moskalom we władanie i każdy kto chciał przeżyć musiał się jakoś w tej rzeczywistości odnaleźć. Trzeba spytać tych, którzy dziś oskarżają dlaczego nie dali się zarżnąć wtedy? Po 70 latach (w drugim czy trzecim pokoleniu) łatwo być bohaterem i oceniać innych. Historia oceni i Kaczyńskiego, Tuska, Kwaśniewskiego, i Jaruzelskiego, Gierka, Gomółkę i pozostałych. O ile nie pozwolimy jej całkiem zakłamać do końca.

      Odpowiedz do tego komentarza
  78. gość 21:52, Lut 26, 2016

    Brat mojej babci również zginął z ich ręki tylko za to,że myśleli że posiada broń…….. ograbionego znaleziono go w pobliskim lesie….. wszyscy wiedzieli kto to zrobił, a po wojnie jakby nigdy nic patrzyli w oczy rodzinie tłumacząc,że ” takie czasy były…… wojna…..”

    Odpowiedz do tego komentarza
  79. Radosław Kacprzyk 21:00, Lut 26, 2016

    Mateusz Krasnodębski@ Za co tak czcisz tych żołnierzy wyklętych,opowiedz,bo może znasz inną prawdę,sprzeczną z faktami

    Odpowiedz do tego komentarza
  80. Mateusz Krasnodębski 20:41, Lut 26, 2016

    idiota i ciemniak nawet nie podpisał tych bzdur , klasyka bolszewizmu i pustogłowia

    Odpowiedz do tego komentarza
    • jhook 20:53, Lut 26, 2016

      Gratuluję merytorycznych komentarzy. Idąc pańskim tokiem myślenia wszyscy Słowacy to bolszewickie ścierwa, bo domagają się uznania „Kurasia” za bandytę i mordercę, a my właśnie odsłoniliśmy jego pomnik w Zakopanem. A teraz proponuję wysilić trochę mózg i pomyśleć: jeśli jakiś oddział zbrojnego podziemia operował na terenie jakiegoś powiatu, to co ci „bohaterowie” jedli?, skąd mieli lekarstwa, środki opatrunkowe i ubrania? Dotarło? Poza tym kogo ci „wyklęci” reprezentowali? W imieniu kogo walczyli? Kto koordynował ich działania? W imieniu kogo wykonywali wyroki i kto te wyroki ferował? Przypominam też, że AK już nie istniała, bo rozkazem Naczelnego Wodza została rozwiązana. Rząd w Londynie w żaden sposób nie koordynował i nie firmował działań tych „przeklętych”. Reprezentowali oni sami siebie.

      Odpowiedz do tego komentarza
    • Andrzej Karol Bulicz 21:12, Lut 26, 2016

      Jak nie znasz historii to się chamie zamknij

      Odpowiedz do tego komentarza
  81. Radosław Kacprzyk 20:36, Lut 26, 2016

    Ludzie myślą,że żołnierze wyklęci to byli dobrzy ludzie,a tak naprawdę to byli mordercy i to wiedzą Ci,którzy pamiętają tamte czasy

    Odpowiedz do tego komentarza
  82. gość 19:13, Lut 26, 2016

    a kto jest autorem tego …

    Odpowiedz do tego komentarza
*/

Pozostaw swój komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola zostały oznaczone *

Zieloni apelują do samorządowców w sprawie wycinki drzew

Odwiedź nas

twitter